Programvezetők

 

 

 

 

Sojka Péter

Most azt az örömömet szeretném Veled is megosztani azáltal, hogy megmutatom neked (a jobbagyféltekés élményrajzolás keretében a figyelem egyszerű áthelyezésével, illetve egy másik látásmódra való egyszerű átkapcsolással), hogy Te is tudsz gyönyörűen és élethűen rajzolni, ráadásul anélkül, hogy bármi újat is tanulnál.

Ugyanis mindenkiben, aki képes ceruzát fogni a kezében és vonalakat húzni a papíron, van természetes és veleszületett rajzolási képessége, pusztán annyi lehetett eddig a gond, hogy azt idáig nem használta.

 

Kádár Gabriella Zsófia

 

Több, mint 20 éve tanítok általános iskolában rajzot. A tanítóképző után végeztem a rajz tanári szakot, szívesen foglalkozom a kicsikkel és a nagyokkal is. Mindig éreztem, hogy valami hiányzik. Pár éve találkoztam a jobb agyféltekés rajzolással ami megváltoztatta életem. Nem csak az oktatásban jelentett számomra nagy váltást, de hatással volt az én alkotói munkáimra is. Azóta  szakkörökön és nyári táborokban vezetek jobb agyféltekés tanfolyamokat. Az utóbbi években a festészet felé fordultam és tanítványaimat is fejlesztem ezen a területen.

 

 

Csizofszki Katalin

 

Már kisgyermek koromban biztos voltam benne, hogy képzőművészettel szeretnék foglalkozni. A gimnáziumi tanulmányaim után, képi ábrázolás szakra iratkoztam be, onnan pedig a rajztanárképzőbe vitt az utam. Több, mint 6 éve oktatok rajz és vizuális kultúrát általános iskolában, így sokat mozgok gyermekek között. Azt vallom, hogy a rajzoláshoz előbb látni kell megtanulni és utána elkezdeni rajzolni. Ezt a látásmódot szeretném megmutatni Neked. 

Tapasztalataim szerint sokan feszengenek, hogy nem tudnak rajzolni. Célom, hogy megváltoztassam az emberekben ezt a hozzáállást, hiszen a rajzolni tudás képessége mindenkiben ott lakik. Az alkotás lényege pedig, hogy szabaddá és boldoggá tegyen.

 
 
Lobicz Bianka

 

A Szegedi Tudományegyetem történelem-rajz osztatlan tanári képzésében szereztem mester diplomát. A pedagógus pályára való orientációmat a rajz és vizuális kultúra határozta meg. Óvodás koromtól egészen a mai napig a látás központú gondolkodás jellemez.

Azt gondolom, hogy a mai információktól hemzsegő világban, fontos találnunk egy csatornát az „Ön” kifejezéshez. Hiszen minél többször tudjuk kifejezni érzéseinket, annál jobban fog fejlődni az önismeretünk. Számomra a képzőművészet jelenti az egyik ilyen csatornát. Ezért szeretek csoportos foglalkozásokat vezetni, hiszen egy jó hangulatú, vidám pár óra az emberi lelket pozitív irányba sodorhatja.

 

 
Horváth Emőke

 

 

2022-ben szereztem meg a szobrász oklevelet Pécsett, azóta itt élek és alkotok. Folytatólagos maradt az alkotás és művészet iránti érdeklődésem, továbbá életem jelentékeny részét képezi a jóga gyakorlása, amely nagy hatással van ezen folyamatokra is.

A jobb agyféltekés rajzolási módszerrel, látásmóddal az egyetem befejezése után ismerkedtem meg átfogóbban, mely által felszínre kerülhettek azok a részkészségek, melyeket eddig tudat alatt használtam. Örömömre szolgál, hogy mindezt mások felé is megoszthatom.

 

 

 

Takács Bernadettnek hívnak...

Életutam végigvezetett az állami művészeti iskolák létráin. Pécsett végeztem művészeti szakközépiskolát és egyetemet, ahol festészet tanárnak tanultam. Az iskolákból  kikerülve  egy  bennem lévő bizonytalanság és hiányérzet távolra sodort önmagamtól és a művészettől. Az elveszettség legméllyebb szintjén ébredtem rá arra, hogy amire hivatott vagyok az ennél sokkal több. Ekkor kaptam meg születésnapi ajándékként Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás című könyvét, mely forradalmi módon alakította át a rajzolásról és a művészetről alkotott elképzeléseimet. Ráébresztett nem csak a rajzolás, de az élet legalapvetőbb igazságaira, hogy a kulcs a figyelem. A belépési pontja önmagunknak és  a  körülöttünk  lévő  valóság  meglátásának és lerajzolásának. Ez a figyelem a természetünkből fakadóan nagyon egyszerű és természetes állapot, mely elvezet a valóság tiszta, közvetlen érzékeléséig, ahol önmagunk ismerős de elfeledett részei válnak hozzáférhetővé. Már nem voltak előttem akadályok. Mivel  mindent  láttam,  még  a  legkisebb  részleteket is, a rajzolás nagyon könnyűvé és egyszerűvé vált. Eltűnt a fogalomkörömből az elrontom és nem tudom kifejezések. Ráeszméltem, hogy a rajzolás nem tehetség, vagy kézügyesség kérdése, hanem a figyelemé, és figyelni bárki képes. Az út tehát mindenki számára nyitva áll, aki a saját hitén túllépve esélyt ad annak, hogy a valóság lehet több annál, mint amit az eménk gondol vagy elhisz.

Nagy szeretettel és meggyőződéssel tanítom, adom át az embereknek azt az egyszerűséget, ami az igazságból fakadóan a létezés sajátja, ezért mindenki számára hozzáférhető.